enel
Τηλέφωνο: +30 22410 99115

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ

Πατώντας με τον κέρσορα πάνω σε τίτλο μαθήματος μπορείτε να δείτε μια σύντομη περιγραφή του:

ΜΚ1: Θεωριες Λογοτεχνικης Αναγνωσης και Λογοτεχνικη Προσληψη στην Εκπαιδευση

Αντικείμενο του μαθήματος είναι αφενός η αναδρομή στις βασικότερες θεωρίες λογοτεχνικής ανάγνωσης και αφετέρου η διαμόρφωση θεωρητικού πλαισίου εντός του οποίου θα κινηθούμε ούτως ώστε να καταστεί δυνατή η διατύπωση προτάσεων λογοτεχνικής πρόσληψης στην εκπαίδευση. Άξονες μελέτης είναι:
1. Ανάγνωση και αναγνώστης στη σύγχρονη θεωρία της λογοτεχνίας.
2. Σύγχρονες μέθοδοι προσέγγισης και ερμηνείας λογοτεχνικών κειμένων.
3. Σχέση ερμηνείας και λογοτεχνίας.
4. Αισθητική παραγωγής – Αισθητική πρόσληψης – Θεωρία της αναγνωστικής ανταπόκρισης.
5. Προφορικότητα και Εγγραμματοσύνη.
6. Παιχνίδι, Λογοτεχνία και Λογοτεχνική ανάγνωση.
7. Ατομικότητα και Κοινωνικότητα της ανάγνωσης.
8. Λογοτεχνική Πρόσληψη και Εκπαίδευση.
9. Διδακτική της Λογοτεχνίας.

ΜΚ2: Θεωρια Παιδικης Λογοτεχνιας

Το περιεχόμενο του μαθήματος στοχεύει στη γνώση και κατανόηση βασικών στοιχείων σύγχρονων θεωριών για την παιδική λογοτεχνία., στη χρησιμοποίηση της συγκεκριμένης γνώσης στην προσέγγιση λογοτεχνικών κειμένων καθώς και στην πολύμορφη εφαρμογή στη διδακτική πράξη. Επίσης, στην απόκτηση δεξιοτήτων και στη δυνατότητα κοινοποίησης της αποκτώμενης γνώσης και των συμπερασμάτων των φοιτητών σε εξειδικευμένο ή μη κοινό. Προς τούτο, το περιεχόμενο του μαθήματος συνίσταται στα εξής επιμέρους κεφάλαια: Παιδική Λογοτεχνία. Περιεχόμενο και Ορισμοί – Η μελέτη και η έρευνα της παιδικής λογοτεχνίας – Η κριτική της παιδικής λογοτεχνίας – Το παιδί ως αναγνώστης και ως κριτικός αναγνώστης – Θεωρητικές απόψεις των P. Hunt, M. Nikolajeva και M. Benton για την παιδική λογοτεχνία – Ιδεολογία και παιδική λογοτεχνία – Προσεγγίσεις στην Παιδική Λογοτεχνία (Περιβαλλοντικά προβλήματα και παιδική λογοτεχνία, Διαπολιτισμική παιδική λογοτεχνία) – Η συναλλακτική θεωρία της L. M. Rosenblatt και ο ρόλος του αναγνώστη – Κοινωνιολογία της παιδικής λογοτεχνίας- Εισαγωγή στη μέθοδο του Γενετικού Δομισμού του L. Goldmann – Μεταμοντερνισμός και Παιδική Λογοτεχνία – Ο Μαγικός Ρεαλισμός και η σχέση του με την παιδική λογοτεχνία – Η διδακτική προσέγγιση της παιδικής λογοτεχνίας.

ΜΚ3: Παιδαγωγικη Πραξη και Θεατρικη Τεχνη

Το μάθημα εστιάζει στη μελέτη της κοινωνικής – πολιτικής και παιδαγωγικής λειτουργίας της θεατρικής τέχνης ως δραματικό κείμενο και ως παράσταση, με την έννοια της από σκηνής διδασκαλίας, διαχρονικά, από την αρχαία Ελλάδα έως τη σύγχρονη εποχή. Σε θεωρητικό επίπεδο διερευνώνται οι επιστημονικές πεποιθήσεις για τις συνιστώσες που προάγουν την κοινωνική ένταξη των ατόμων και την ομαδική σύνταξη μέσω της βιωματικής μεθόδου διδασκαλίας, όπως επικοινωνία και μέθεξη, αρχέτυπα και πρότυπα, ενσυναίσθηση και ταύτιση, γνώση και αυτογνωσία. Σε επίπεδο σκηνικής δράσης αναλύονται οι κατευθυντήριοι παράμετροι της θεατρικής τέχνης, όπως η μίμηση και η δραματοποίηση, το πάθος και το πάθημα, τα τελετουργικά δρώμενα και το μυθολογικό υπόβαθρο, που συνεπάγονται την προσωπική και συλλογική κάθαρση, τον εκπολιτισμό και την ιδεολογική σύγκλιση των μελών του κοινού. Σε επίπεδο παιδαγωγικής πράξης, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές και φοιτήτριες εξετάζουν και παρουσιάζουν εντός της αιθούσης την αντιστοίχιση του επιλεγμένου κάθε φορά δραματικού κειμένου με τις συλλογικά ισχύουσες συνθήκες ή τις επιδιώξεις οι οποίες, άμεσα και έμμεσα, καθορίζουν τη μορφή και το περιεχόμενο των δραματικών συνθέσεων, αποσαφηνίζοντας την πρόθεση και τα αποτελέσματα τόσο του πολιτικού λόγου όσο και του δραματικού διαλόγου, δεδομένου ότι ο πρώτος εξαρτάται από τους άρχοντες ή τους εξάρχοντες και ο δεύτερος από τους ποιητές ή τους διδασκάλους.

ΜΚ4: Παιδαγωγικη και Ιστορια των Μεσων

Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών σε θέματα Παιδαγωγικής και Ιστορίας των Μέσων Επικοινωνίας και Πληροφορίας με έμφαση στο ρόλο τους κατά το Σχεδιασμό, την Ανάπτυξη και Λειτουργία Εκπαιδευτικών Συστημάτων ή Μονάδων αλλά και προγραμμάτων και παιδαγωγικού υλικού, με έμφαση στην οπτική της Θεωρίας Κοινωνικών Συστημάτων του Ν. Λούμαν.

ΜΚ5: Παιδικο Βιβλιο, Εκπαιδευτικο Υλικο και Μαθηματικη Επιστημη

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της διακριτής εικόνας των μαθηματικών κειμένων και οι διαφορετικές αναγνώσεις του περιεχομένου τους. Στο πλαίσιο των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη φύση, τη μάθηση και τη διδασκαλία των σχολικών Μαθηματικών, μελετώνται οι αναπαραστάσεις των Μαθηματικών στο παιδικό βιβλίο και στο εκπαιδευτικό υλικό και η ποικιλία των προθέσεων, των προϋποθέσεων και των προσδοκιών που εμπεριέχουν. Αναπτύσσεται η μεθοδολογία ανάλυσης των μαθηματικών βιβλίων όταν αυτά προορίζονται για διδακτικό υλικό. Η ανάλυση του περιεχομένου και της δομής των μαθηματικών κειμένων εστιάζει στις ακόλουθες περιοχές: μαθηματικές προθέσεις, παιδαγωγικές προθέσεις, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά, πολιτισμικές παραδόσεις. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα από τις μεταπτυχιακές φοιτήτριες και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές είναι: – Να αναπτύξουν την ικανότητα αναγνωρισιμότητας και αναγνωσιμότητας των Μαθηματικών στο παιδικό βιβλίο και το εκπαιδευτικό υλικό. – Να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές μάθησης και διδασκαλίας των σχολικών Μαθηματικών στο παιδικό βιβλίο και το εκπαιδευτικό υλικό – Να εφαρμόζουν μεθόδους ανάλυσης μαθηματικών κειμένων χρησιμοποιώντας κατάλληλα μεθοδολογικά εργαλεία. – Να αναπτύξουν την ικανότητα αξιολόγησης κειμένων που αφορούν στα Μαθηματικά. – Να είναι ικανοί να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα και να συγγράψουν τα συμπεράσματα μιας μικρής ερευνητικής εργασίας.

This site is registered on wpml.org as a development site.