Πατώντας με τον κέρσορα πάνω σε τίτλο μαθήματος μπορείτε να δείτε μια σύντομη περιγραφή του:
Αντικείμενο του μαθήματος είναι αφενός η αναδρομή στις βασικότερες θεωρίες λογοτεχνικής ανάγνωσης και αφετέρου η διαμόρφωση θεωρητικού πλαισίου εντός του οποίου θα κινηθούμε ούτως ώστε να καταστεί δυνατή η διατύπωση προτάσεων λογοτεχνικής πρόσληψης στην εκπαίδευση. Άξονες μελέτης είναι:
1. Ανάγνωση και αναγνώστης στη σύγχρονη θεωρία της λογοτεχνίας.
2. Σύγχρονες μέθοδοι προσέγγισης και ερμηνείας λογοτεχνικών κειμένων.
3. Σχέση ερμηνείας και λογοτεχνίας.
4. Αισθητική παραγωγής – Αισθητική πρόσληψης – Θεωρία της αναγνωστικής ανταπόκρισης.
5. Προφορικότητα και Εγγραμματοσύνη.
6. Παιχνίδι, Λογοτεχνία και Λογοτεχνική ανάγνωση.
7. Ατομικότητα και Κοινωνικότητα της ανάγνωσης.
8. Λογοτεχνική Πρόσληψη και Εκπαίδευση.
9. Διδακτική της Λογοτεχνίας.
Το περιεχόμενο του μαθήματος στοχεύει στη γνώση και κατανόηση βασικών στοιχείων σύγχρονων θεωριών για την παιδική λογοτεχνία, στη χρησιμοποίηση της συγκεκριμένης γνώσης στην προσέγγιση λογοτεχνικών κειμένων, καθώς και στην εφαρμογή στη διδακτική πράξη. Επίσης, στην απόκτηση δεξιοτήτων και στη δυνατότητα κοινοποίησης της αποκτώμενης γνώσης και των συμπερασμάτων των φοιτητών/τριών σε εξειδικευμένο ή μη κοινό. Προς τούτο, στο μάθημα παρουσιάζονται θεωρητικά ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη έρευνα της παιδικής λογοτεχνίας. Εξετάζονται η ιστορία και η εξέλιξη της παιδικής λογοτεχνίας, τα κυριότερα θεωρητικά ρεύματα, καθώς και οι μορφές και τα είδη της. Το περιεχόμενο του μαθήματος συνίσταται στα εξής επιμέρους κεφάλαια, όλα σε σχέση με την παιδική λογοτεχνία: Περιεχόμενο και Ορισμοί. Θεωρία και κριτική. Το παιδί ως αναγνώστης και ως κριτικός αναγνώστης. Η συναλλακτική θεωρία της L. M. Rosenblatt και ο ρόλος του αναγνώστη. Θέματα ιδεολογίας και λογοκρισίας. Διακειμενικότητα και εκφάνσεις της. Χαρακτήρας, σκηνικό, πλοκή. Η cross-over λογοτεχνία. Πολιτισμική Εικονολογία σε σχέση με την παιδική λογοτεχνία.
Στο συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές/τριες έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν το θέατρο ως παιδαγωγικό εργαλείο και ως μέσο έκφρασης αλλά και ως μέσο επικοινωνίας και αίσθησης εντός και εκτός της σχολικής τάξης. Παράλληλα, καθίσταται αντιληπτό ότι το θέατρο αφορά πολλαπλές θεματικές και στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας: την προφορική γλώσσα, τη σχέση του με το χώρο μέσω της κίνησης, την κειμενική επεξεργασία και συγγραφή, την καλλιέργεια της φαντασίας και την ατομική και συλλογική ενεργοποίηση. Μεταξύ των βασικών στόχων του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες την παιδαγωγική διάσταση του θεατρικού φαινομένου και να γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες των στοιχείων που συνθέτουν την τέχνη του θεάτρου. Επίσης, η διάρθρωση της ύλης στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μελέτης και εμβάθυνσης στη βιβλιογραφία και την έρευνα της θεατρικής επιστήμης και εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν διάφορα θεατρικά είδη και τις βασικές αρχές στη θεωρία του θεάτρου, καθώς και να αντιλαμβάνονται τη τέχνη του θεάτρου ως μέσω εκπαίδευσης και διδασκαλίας, ως καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά και ως κοινωνικό φαινόμενο.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών σε θέματα Παιδαγωγικής και Ιστορίας των Μέσων Επικοινωνίας και Πληροφορίας με έμφαση στο ρόλο τους κατά το Σχεδιασμό, την Ανάπτυξη και Λειτουργία Εκπαιδευτικών Συστημάτων ή Μονάδων αλλά και προγραμμάτων και παιδαγωγικού υλικού, με έμφαση στην οπτική της Θεωρίας Κοινωνικών Συστημάτων του Ν. Λούμαν.
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της διακριτής εικόνας των μαθηματικών κειμένων και οι διαφορετικές αναγνώσεις του περιεχομένου τους. Στο πλαίσιο των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη φύση, τη μάθηση και τη διδασκαλία των σχολικών Μαθηματικών, μελετώνται οι αναπαραστάσεις των Μαθηματικών στο παιδικό βιβλίο και στο εκπαιδευτικό υλικό και η ποικιλία των προθέσεων, των προϋποθέσεων και των προσδοκιών που εμπεριέχουν. Αναπτύσσεται η μεθοδολογία ανάλυσης των μαθηματικών βιβλίων όταν αυτά προορίζονται για διδακτικό υλικό. Η ανάλυση του περιεχομένου και της δομής των μαθηματικών κειμένων εστιάζει στις ακόλουθες περιοχές: μαθηματικές προθέσεις, παιδαγωγικές προθέσεις, κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά, πολιτισμικές παραδόσεις. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα από τις μεταπτυχιακές φοιτήτριες και τους μεταπτυχιακούς φοιτητές είναι: – Να αναπτύξουν την ικανότητα αναγνωρισιμότητας και αναγνωσιμότητας των Μαθηματικών στο παιδικό βιβλίο και το εκπαιδευτικό υλικό. – Να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές μάθησης και διδασκαλίας των σχολικών Μαθηματικών στο παιδικό βιβλίο και το εκπαιδευτικό υλικό – Να εφαρμόζουν μεθόδους ανάλυσης μαθηματικών κειμένων χρησιμοποιώντας κατάλληλα μεθοδολογικά εργαλεία. – Να αναπτύξουν την ικανότητα αξιολόγησης κειμένων που αφορούν στα Μαθηματικά. – Να είναι ικανοί να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα και να συγγράψουν τα συμπεράσματα μιας μικρής ερευνητικής εργασίας.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |