Πατώντας με τον κέρσορα πάνω σε τίτλο μαθήματος μπορείτε να δείτε μια σύντομη περιγραφή του:
Αντικείμενο του μαθήματος είναι αφενός η αναδρομή στις βασικότερες θεωρίες λογοτεχνικής ανάγνωσης και αφετέρου η διαμόρφωση θεωρητικού πλαισίου εντός του οποίου θα κινηθούμε ούτως ώστε να καταστεί δυνατή η διατύπωση προτάσεων λογοτεχνικής πρόσληψης στην εκπαίδευση. Άξονες μελέτης είναι:
1. Ανάγνωση και αναγνώστης στη σύγχρονη θεωρία της λογοτεχνίας.
2. Σύγχρονες μέθοδοι προσέγγισης και ερμηνείας λογοτεχνικών κειμένων.
3. Σχέση ερμηνείας και λογοτεχνίας.
4. Αισθητική παραγωγής – Αισθητική πρόσληψης – Θεωρία της αναγνωστικής ανταπόκρισης.
5. Προφορικότητα και Εγγραμματοσύνη.
6. Παιχνίδι, Λογοτεχνία και Λογοτεχνική ανάγνωση.
7. Ατομικότητα και Κοινωνικότητα της ανάγνωσης.
8. Λογοτεχνική Πρόσληψη και Εκπαίδευση.
9. Διδακτική της Λογοτεχνίας.
Στο μάθημα παρουσιάζονται βασικά θεωρητικά ζητήματα που απασχολούν τη σύγχρονη έρευνα της παιδικής λογοτεχνίας. Εξετάζονται η ιστορία και η εξέλιξη της παιδικής λογοτεχνίας, τα κυριότερα θεωρητικά ρεύματα, καθώς και οι μορφές και τα είδη της. Το περιεχόμενο του μαθήματος συνίσταται στα εξής επιμέρους κεφάλαια, όλα σε σχέση με την παιδική λογοτεχνία: Περιεχόμενο και Ορισμοί. Θεωρία και κριτική. Το παιδί ως αναγνώστης και ως κριτικός αναγνώστης. Η συναλλακτική θεωρία της L. M. Rosenblatt και ο ρόλος του αναγνώστη. Θέματα ιδεολογίας και λογοκρισίας. Διακειμενικότητα και εκφάνσεις της. Χαρακτήρας, σκηνικό, πλοκή. Η cross-over λογοτεχνία. Πολιτισμική Εικονολογία σε σχέση με την παιδική λογοτεχνία.
Στο συγκεκριμένο μάθημα οι φοιτητές/τριες έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν το θέατρο ως παιδαγωγικό εργαλείο και ως μέσο έκφρασης αλλά και ως μέσο επικοινωνίας και αίσθησης εντός και εκτός της σχολικής τάξης. Παράλληλα, καθίσταται αντιληπτό ότι το θέατρο αφορά πολλαπλές θεματικές και στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας: την προφορική γλώσσα, τη σχέση του με το χώρο μέσω της κίνησης, την κειμενική επεξεργασία και συγγραφή, την καλλιέργεια της φαντασίας και την ατομική και συλλογική ενεργοποίηση. Μεταξύ των βασικών στόχων του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες την παιδαγωγική διάσταση του θεατρικού φαινομένου και να γνωρίσουν τις ιδιαιτερότητες των στοιχείων που συνθέτουν την τέχνη του θεάτρου. Επίσης, η διάρθρωση της ύλης στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μελέτης και εμβάθυνσης στη βιβλιογραφία και την έρευνα της θεατρικής επιστήμης και εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν διάφορα θεατρικά είδη και τις βασικές αρχές στη θεωρία του θεάτρου, καθώς και να αντιλαμβάνονται τη τέχνη του θεάτρου ως μέσω εκπαίδευσης και διδασκαλίας, ως καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά και ως κοινωνικό φαινόμενο.
Η Παιδαγωγική των Μέσων Επικοινωνίας και Πληροφορίας είναι ο κλάδος της Παιδαγωγικής, ο οποίος έχει ως κεντρικό γνωστικό αντικείμενο οπτικοακουστικές και ψηφιακές ατομικές και κοινωνικές μαθησιακές διαδικασίες. Στόχος του μαθήματος είναι η παρουσίαση της Εκπαιδευτικής Ιστορίας των Μέσων Πληροφορίας και Επικοινωνίας και η ανάδειξη τόσο του παιδαγωγικού δυναμικού τους όσο και των εκάστοτε περιορισμών τους στις σύγχρονες και μετασχηματιζόμενες εκπαιδευτικές μονάδες ως μανθάνοντες ή ευφυείς οργανισμοί. Έμφαση δίνεται στη σκιαγράφηση του επίκαιρου κλάδου της Παιδαγωγικής Των Μέσων Επικοινωνίας και Πληροφορίας και την αξιοποίηση των ερμηνευτικών εργαλείων της για την κατανόηση του εν-διά-μεσου κόσμου για μια αποτελεσματική εκπαιδευτική παρέμβαση με θετικό αντίκτυπο τόσο στη λειτουργία της σχολικής μονάδας (οργάνωση, προσωπικό, διδασκαλία) όσο και στην προαγωγή της ατομικής μάθησης και τη διαφύλαξη των πολιτιστικών περιεχομένων.
Το μάθημα δομείται σε οκτώ ενότητες:
Εναλλακτικές μορφές παιδαγωγικής αξιοποίησης, διαχείρισης και θεματοποίησης των Μέσων και των προϊόντων τους.
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της διακριτής εικόνας των μαθηματικών και οι διαφορετικές αναγνώσεις του περιεχομένου τους σε κείμενα που προορίζονται για την εκπαίδευση και σε λογοτεχνικά κείμενα.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |