enel
Τηλέφωνο: +30 22410 99115

ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ “ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ”

Πατώντας με τον κέρσορα πάνω σε τίτλο μαθήματος μπορείτε να δείτε μια σύντομη περιγραφή του:

ΠΥ1: Παιδαγωγικο Υλικο για Βιωματικη Μεθοδο Διδασκαλιας

Το μάθημα επικεντρώνεται στη δημιουργία παιδαγωγικού υλικού και στην εξοικείωση με τη βιωματική μέθοδο διδασκαλίας κυρίως μέσω τεχνικών του δράματος στην εκπαίδευση αλλά και μέσα από ολοκληρωμένες πρακτικές εφαρμογές του θεάτρου (π.χ. δρώμενα, εκπαιδευτικό δράμα, θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα κ.τ.λ.). Στα πλαίσια της βιωματικής προσέγγισης της νέας γνώσης, έμφαση δίνεται στη κατανόηση των δυνατοτήτων των θεατρικών τεχνικών ως εργαλείου μάθησης για τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της σχολικής ύλης. Κατά συνέπεια μεταξύ των στόχων του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στο θέατρο ως παιδαγωγική και καλλιτεχνική διαδικασία, αλλά και ως διδακτική μέθοδο, να φέρει τους φοιτητές/τριες σε επαφή με τη θεωρία και τη πράξη της παιδαγωγικής και διδακτικής του θεάτρου και να δημιουργήσει κατάλληλες συνθήκες ώστε οι φοιτητές να είναι σε θέση να αναπτύξουν σενάρια και να εφαρμόσουν θεατροπαιδαγωγικές μεθόδους και τεχνικές στη καθημερινή διδακτική πρακτική. 

Περίγραμμα Μαθήματος-ΠΥ1.pdf

ΠΥ2: Τεχνολογικο Εκπαιδευτικό Υλικο

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες ασχολούνται με τα βασικά στοιχεία των πολυμεσικών εφαρμογών (κείμενο, εικόνα, ήχος, βίντεο κ.λπ.) καθώς και με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη πολυμεσικών εφαρμογών. Παράλληλα δίνεται έμφαση στο θέμα των ηλεκτρονικών βιβλίων και των διαδικτυακών εφαρμογών web2.0. Επιπλέον στο μάθημα γίνεται εξοικείωση με την παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου στο διαδίκτυο καθώς και τον σχεδιασμό δραστηριοτήτων για την αξιοποίηση του ψηφιακού περιεχομένου στην μάθηση. Τέλος στο πλαίσιο του μαθήματος γίνεται μια πρώτη γνωριμία, με τις κατηγορίες εκπαιδευτικών εφαρμογών των ΤΠΕ, και με το σώμα των ερευνητικών εργασιών που αφορούν την εκπαιδευτική αξιοποίηση των τεχνολογικών εφαρμογών στην εκπαίδευση. Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστούν ικανοί οι φοιτητές/τριες: να σχεδιάζουν και να υλοποιούν απλές εφαρμογές, να αξιολογούν έτοιμες εφαρμογές ΤΠΕ και να ενσωματώνουν στην διδασκαλία ΤΠΕ για την καλύτερη επίτευξη των εκπαιδευτικών σκοπών. 

Περίγραμμα Μαθήματος-ΠΥ2.pdf

ΠΥ3: Εκπαιδευτικο Υλικο στα Μαθηματικα

Το συγκεκριμένο μάθημα επιδιώκει τη διερεύνηση του ρόλου και της θέσης των εκπαιδευτικών υλικών στη διδασκαλία και τη μάθηση των μαθηματικών, καθώς και την επισήμανση της ανάγκης ύπαρξης σχεδιασμού για την ένταξή του στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Μέσα από αναζήτηση των διαφορετικών τύπων υλικών επιδιώκεται να καθοριστούν τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών υλικών καθώς και οι αρχές σχεδιασμού/επιλογής, διαχείρισης και αξιολόγησής τους. Επίσης, μελετώνται και αναλύονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αποδίδονται στον ρόλο των εκπαιδευτικών υλικών υπό την οπτική διαφορετικών θεωριών μάθησης.

Μέσα από παραδείγματα χρήσης εκπαιδευτικών υλικών αναδεικνύονται και αναλύονται οι ποικίλες διαστάσεις που σχετίζονται με την ένταξή τους στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.  Από τη μελέτη των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη διδασκαλία και τη μάθηση αναδεικνύονται οι αρχές σχεδιασμού, ανάπτυξης και διαχείρισης εκπαιδευτικού υλικού οι οποίες αποτελούν τη βάση για τον σχεδιασμό και την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού.

Περίγραμμα Μαθήματος-ΠΥ3.pdf

ΠΥ4: Παιδαγωγικο Υλικο και Τεχνη

Αντικείμενο του μαθήματος είναι ο σχεδιασμός παιδαγωγικού υλικού μέσω της Τέχνης. Προς τούτο, εξετάζεται η σχέση της Τέχνης με την Εκπαίδευση και η αξιοποίησή της ως μορφής άτυπης μάθησης με στόχο τον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ποικίλα σχολικά περιβάλλοντα καθώς και σε εξωσχολικά πλαίσια γενικών και ειδικών πολιτισμικών αναφορών. Διερευνάται με ιστορικοποιημένο τρόπο η σχέση της Τέχνης και του Μουσείου με το Σχολείο, την εκπαιδευτική διαδικασία και τις εκπαιδευτικές κοινότητες και μελετώνται έννοιες όπως η μουσειοπαιδαγωγική και η πολιτιστική εκπαίδευση μέσω Τέχνης με σκοπό την χρήση της Τέχνης κάθε εποχής και είδους ως παιδαγωγικού υλικού. Αναπτύσσονται μεθοδολογικά εργαλεία εκπαιδευτικού σχεδιασμού με επίκεντρο την Τέχνη και περιγράφονται σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες καθώς και θεωρίες γύρω από τον θεσμό και τη λειτουργία του μουσείου.  Μέσω επίδειξης και ανάλυσης καλλιτεχνικών έργων και μουσειακού υλικού με επίκεντρο την τέχνη, μουσειοσκευών για διάφορες ηλικίες και ποικίλους αποδέκτες, παιδαγωγικού υλικού από φορείς και οργανισμούς κ.λπ. αλλά και μέσω διαλέξεων από καλλιτέχνες των οποίων το έργο μπορεί να αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά, επιτόπιων επισκέψεων σε μουσεία της περιοχής και εικονικών επισκέψεων σε χώρους τέχνης, στόχος είναι να αποκτήσουν οι φοιτήτριες και οι φοιτητές μια ικανοποιητική εποπτεία των σύγχρονων θεωριών αξιοποίησης της τέχνης με προοπτική την απόκτηση της ικανότητας σχεδιασμού ποικίλου και προσαρμόσιμου παιδαγωγικού υλικού σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και βαθμίδες. Συνοπτικά, οι ενότητες στις οποίες χωρίζεται το μάθημα είναι οι εξής: Ιστορία της Τέχνης (ρεύματα, τεχνοτροπίες, χρονική εξέλιξη, σημαντικοί καλλιτέχνες και εμβληματικά έργα), Ιστορία του Μουσείου (θεσμική διάσταση, σκοποί, σύγχρονες αντιλήψεις, είδη μουσείων), Αξιοποίηση της Τέχνης ως παιδαγωγικού υλικού σε διαφορετικά αντικείμενα από την ιστορία μέχρι τις θετικές επιστήμες και τα μαθηματικά, για ποικίλους σκοπούς (ιστορική γνώση, κατανόηση εποχών, κριτική και συγκριτική αποτίμηση, αισθητικός εμπλουτισμός, συμβολή στην αποδοχή της διαφορετικότητας και την συμπερίληψη), Κατασκευή παιδαγωγικού υλικού (μουσειοσκευή, σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικής επίσκεψης, εικονική επίσκεψη κ.λπ.).

Περίγραμμα Μαθήματος-ΠΥ4.pdf

ΠΥ5: Παιδαγωγικο Υλικο στη Γλωσσα

Στο πλαίσιο των μαθημάτων παρουσιάζονται και αναλύονται οι ακόλουθοι θεματικοί άξονες:

  • Λειτουργίες και χρήση των διαστάσεων του εκπαιδευτικού υλικού στο γλωσσικό μάθημα (εγχειριδίων, ψηφιακού υλικού / ηλεκτρονικών σωμάτων κειμένων / διαδικτύου, αντικειμένων, παιχνιδιών, οπτικού υλικού / φωτογραφιών, ενισχυτικού εκπαιδευτικού υλικού)
  • Αξιολόγηση των μορφών του εκπαιδευτικού υλικού που αξιοποιούνται στο γλωσσικό μάθημα
  • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της αξιοποίησης αυθεντικού ή διασκευασμένου εκπαιδευτικού υλικού στο γλωσσικό μάθημα,
  • Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της χρήσης του εγχειριδίου όσο και του αυθεντικού ή διασκευασμένου εκπαιδευτικού υλικού στο σύγχρονο, επικοινωνιακά προσανατολισμένο, γλωσσικό μάθημα
  • Θεωρητικό / μαθησιακό υπόβαθρο της παραγωγής και της διδακτικής αξιοποίησης όλων των μορφών εκπαιδευτικού υλικού στη γλώσσα
  • Σύνδεση της παραγωγής και της διδακτικής αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού με τα γνωστικά και συναισθηματικά χαρακτηριστικά των μαθητών και με τα είδη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων,
  • Σύνδεση των μορφών του εκπαιδευτικού υλικού με το διδακτικό σενάριο στο πλαίσιο του οποίου χρησιμοποιείται.

Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές συμμετέχουν σε δράσεις παραγωγής και χρήσης εκπαιδευτικού υλικού στο γλωσσικό μάθημα, μέσω δειγματικών διδασκαλιών ή συμμετοχών σε διδακτικές δραστηριότητες.

Περίγραμμα Μαθήματος-ΠΥ5.pdf

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Πληροφορίες Επικοινωνίας

Λ.Δημοκρατίας 1
Τ.Κ. 85132, Ρόδος

+30 22410 99115
Rhodes_PMS_Book@aegean.gr

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.